fredag 4 augusti 2017

Nya Arbetstidningen # 2

Okej, detta är alltså resultatet av ett 15-tal personers bidragande av olika texter och bilder som sedan satts ihop till detta fanzine av Alex (Kissan Päivät, Firestorm). Och mitt första intryck är att det är rörigt utav helvete... Och av zinets ca 80 sidor, så är det kanske på sin höjd 10 som intresserar mig på något vis. Alltså, ide'n är kul, och jag tror att många uppskattar detta tilltag, men jag finner det tämligen ointressant att läsa om folks bussresor, drömmar, ufo observationer, klistermärkeskonst,vhs filmer från 40 talet, poesi, Ada Larsson osv. Det tar helt enkelt inte skruv och jag tappar rätt snabbt fokus och koncentrerar mig mer på plattan eller barnen i bakgrunden. Det jag tyckte bäst om i zinet är en artikel om Bengt Dahlqvist (Från Skilda världar, hehe) och "De generiska punkfanzine frågorna" där det svaras på frågor tagna från div punkzines. Typ "Vad tycker ni om Crass", "Vad dricks mest när det är fest". Alltså sånt som är intressant på riktigt ;-) Är man uppväxt med 80/90-talets råpunk/kängzines så är detta ganska långt ifrån vad som brukar läsas här i zineväg, och jag får som sagt inte ut särskilt mycket av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar