måndag 3 april 2017

Socialstyrelsen - D-Takt för dig som inte orkar mer CD

Först och främst vill jag ge en stor näve cred till Socialstyrelsen för att dom gett ut plattan själva istället för att sitta och tjura och vänta på att någon annan skall göra det åt dom. DIY! Det är 17 låtar på plattan och den består av 5 nya låtar och 12 nyinspelningar på låtar som gjordes 2008/09 som tidigare släppts på kassett. Och jag får nog säga att det är dom 12 äldre låtarna som smäller högst hos mig, då dom är lite rappare och rakare än dom 5 nya plus att ljudet inte är lika cleant. Är det sådant här som ungdomarna kallar för neocrust? Det pendlar mellan allt från slötunga partier till blastbeats, och det hittas både Skitsystem, black metal och dom ack så förrädiska Tragedyslingorna på plattan. Personligen så går jag väl inte igång så pass till vida att jag börjar hjula runt i kåken, men kommer i alla fall på mig själv med att stampa lite med foten emellanåt. Tycker det spretar lite för mycket... Det låter lite för "nytt" för mina öron. Jag hade föredragit fler låtar som "Förblindad av farten" där dom fått till det skitbra med old school black metal gitarrer. Mera sådant och jag är med på tåget.  Jag är ju dock tämligen säker på att jag är i minoritet vad gäller min åsikt om Socialstyrelsen och jag är övertygad om att det kommer höras och snackas mycket om dom inom en snar framtid. Och att plattan kommer pressas på vinyl är lika säkert som amen i kyrkan. Att dom inte helt tilltalar en småfet 39-årig recensent både hoppas och tror jag dom skiter högaktningsfullt i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar